Výstupní kontrola objednávky se často podceňuje

Výstupní kontrola objednávky se často podceňuje

Je známá věc, že úspěšné firmy mají velice dobře podchycenou výstupní kontrolu objenávek. Jen zřídka se pak stane, že zákazníkovi přijde zboží, které si neobjednal. Především špičkové eshopy s elektronikou, oblečením či lékárenským zbožím, využívají efektivních systémů, které se o výstupní kontrolu do značné míry postarají. Je nasnadě, že pokud chce eshop prospívat a růst, měl by mít výstupní kontrolu, tedy poslední krok před samotným odesláním objednávky k zákazníkovi, perfektně zvládnutou.

Výstupni kontrola

Jak může probíhat výstupní kontrola zboží?

Záleží samozřejmě na typu sortimentu, ovšem obecně platí, že finální kontrola se provádí nejčastěji třemi způsoby: pomocí hmotnosti, vizuálně dle obrázku, anebo podle čárového kódu výrobku. Tato trojkombinace je ideální pro minimální nebo dokonce nulovou chybovost. Není ovšem výjimkou, že skladník má k dispozici pouze vizuální, nebo hmotností kontrolu. A to je kámen úrazu.

Dostane-li zákazník špatné zboží, většinou přejde ke konkurenci

Věděli jste, že jen v loňském roce u nás zakoupilo přes internet 59 % jednotlivců? Ještě v roce 2005 nakupovalo tímto způsobem pouhých 6 % osob, jak vyplývá z výzkumů Českého statistického úřadu. A tato čísla rok od roku markantně rostou. Zákazník si dnes na internetu může koupit téměř vše, na co pomyslí. A je také zhýčkaný. Své zboží chce mít co nejrychleji a v naprostém pořádku. Efektivní výstupní kontrola zboží zajistí nejen rychlý proces odbavení, ale také správnost objednávky. Zároveň eliminuje problémy se zdlouhavou reklamací, zbytečné náklady navíc, a v nejhorším případě ztrátu zákazníka.

Špičková výstupní kontrola je nutností pro všechny e-shopy

Třetina českých zákazníků má špatné zkušenosti s online nákupem. Objednávka buď dorazila pozdě, anebo přišlo něco jiného, než si zakoupili. Toto číslo je celkem zarážející, když přihlédneme k tomu, že každý e-shop by měl pro své vlastní dobro šlapat jako hodinky. Dobře vyřešená výstupní kontrola znamená být o krok kupředu před konkurencí.

Běžte na to chytře a pořiďte si systém šitý na míru

Nedostatky ve finální kontrole se dají hravě zvládnout. Nikoli tak, že budete vyvíjet nátlak na zaměstnance (což je bohužel častou praxí), ale tak, že si pořídíte důmyslný systém šitý na míru vašim potřebám. Ideální je ten systém, který umožní kontrolu pomocí načítání čárových kódů, dokáže zobrazit náhled zboží včetně popisku, počet kusů atd. Mnozí podnikatelé netuší, že takovéto ucelené systémy vůbec existují. Dostupné jsou i mnohé další rozšíření, jako je tisk faktur, tisk přepravních štítků, zaslání sms zákazníkovi, e-mailu, či vygenerování EET.

Takový modul vyhovující vašim potřebám si můžete pronajmout a jednou provždy si přestat lámat hlavu s finální kontrolou. Odměnou vám bude nejen o mnoho méně starostí, ale především spokojený zákazník, lepší reference, a z toho vyplývající nárůst poptávky.

Nejvíce nakupované zboží online v roce 2019

Copyright © 2011 - 2020 macros, webdesign: FormSoft s.r.o., všechna práva vyhrazena